2010. augusztus 8., vasárnap

Wickenburg

Tegnap elott dragammal megbeszeltuk, hogy elmegyunk valahova, ahol fotozhatok, igy tegnap elindultunk, bar nem tuduk hogy hova. Eloszor eszunkbe jutott, hogy elmegyunk a Pleasant tohoz, ahol mar tobbszor voltunk, de ut kozben Pistimnek eszebe jutott Wickenburg. Egyszer jartunk mar ott, vagyis eppcsak atgurultunk rajta, amikor Las Vegasbol jottunk ide Phoenixbe még majusban, de akkor nem alltunk meg, csak ámulunk azon, hogy milyen szep kis varoska. Mar akkor feltunt, hogy csupa vadnyugat az egesz hely. Igy most, amikor Pisti emlitette, nagyon megorultem az otletnek, es izgatottan vartam hogy odaerjunk. Phoenixtol kb 30 merfoldre van, (kb 50km) eszakra. Elkepeszto, mennyire mas mar ott is a novenyzet. Kaktusz ott is van, de ott fas, fuves minden, a varoson belul nem is latszik a sivatagnak nyoma sem. Csak az, hogy meleg van....ugyanugy mint itt Phoenixben.
Ahogy beerunk a varosba, rogton western stilusu tabla koszont, western stilusu reklamtablak, az ut szelen antikvariumos, az udvara tele mindenfele vas es egyeb targyakkal, meg egy hatalmas dinoszaurusz is all ott, le is fotoztam. Nagyon nagyon tetszett! Es meglepoen sok ingyenes parkolo van, sok ferohellyel. Voltak turistak, de nem tolongtak, eleg keves volt. Az egesz belvaros ugy van kialakitva, hogy ugy erzed magad, mintha idoutazason vennel reszt, mintha a multban lennel, az aranyasok, westerncsizmas, sarkantyus cowboyok es csinos uriholgyek koraban. Mindenhol kornak megfelelo zene szol, csapoajtos kiskocsma, ahova ha bekukkantasz szinten, mintha egy western filmbe pillantanal be.

Sok helyen lattunk eletnagysagu emberalakokat, tancosnot cowboy-jal csevegve, fekete holgyet integetve, a regi,eredeti vasutallomason csomagjaival felpakolt, vonatra varo holgyet, es idosodo, szakallas ferfit boltja elott karosszekben uldogelve, a boltbol hangulatos country zenevel, a ferfi raadasul mozgott is, a szemevel kovetett minket, es forditotta a fejet.

Volt egy masik ferfi is, egy masik helyen, arrol en nem tudtam eldonteni, hogy igazi-e vagy sem, ezert lefotozni sem mertem, mert attol tartottam kiderul, hogy igazi ember, es az egy kisse kellemetlen lett volna, ha az arcaba fotozok. Pisti szerint babu volt, de en nem voltam ebben annyira biztos…..vicces helyzet volt.

A vasutallomason alldogalo holgyiket meg is mutatom itt, izelitokent, a tobbi kepet a galeriaban megtalaljatok. A holgy mellett levo zold gomb megnyomasaval idegenvezetest hallgathattunk meg, arrol, hogy ki a holgy, hova utazik es a kor nehany jellegzetessegerol is beszelt a gep.


Photobucket


A mellette allo vonat tetszett talan a legjobban az egesz varosban. Egy igazi, odon vonat, abbol a korbol, amikor Magyarorszagon meg azt sem tudtak mi az a vonat. Erdekes, nagyon! Gyonyoru, oriasi, a mozdony tomor vas, csupa ero az egesz szerkezet, sugarzik belole a mult misztikuma gyonyoru!! Gyonyoru!!! Fel is mentem a lepcsojen es megkukkantottam, igazan erdekes volt. Sajnos fotozni nem tudtam belulre, az uvegen keresztul nem lehetett a fenyek miatt. De kivulrol keszitettem nehany kepet, ime egyet itt is megmutatok.
Ez a vonat nagyon megragadott. Legszivesebben beszalltam volna es orakig elalmodoztam volna arrol, hogy milyen lehetett amikor tele volt emberekkel, amikor a vonatrablok megszalltak, jajj tiszta vadnyugat!
Photobucket
A regi vasutallomas


Elszallt a fantaziam…….

Menyjunk tovabb: Sok helyen voltak a foldon csorgokigyok!! Az egyiktol majdnem szivinfarktust kaptam amikor hirtelen ott termett a labam mellett!! Nade nyugi, nem igazi, ezek is mukigyok voltak. De annyira elethuek, hogy elgondolkoztam rajta, hogy egy idosebb neni vagy bacsi komolyan szivbajt kaphat tole………..
Megijesztett..azt hittem igazi.

Aztan lattunk egy gyonyoru regi utcai orat is

Photobucket
Bementunk egy antikoshoz is, haat, tudtam volna valogatni! Csodas dolgokat lattunk ott! Igazi borkabatokat, amilyenek manapsag szerintem nincsenek, ahogy hozzaertem,……sosem ereztem ennyire igazi bort a kezemben (kiveve a sajat boromet..hehe) aztan volt ott sok loszerszam, sarkantyu, noi taskak, ekszerek, csizmak, kanape, kincseslada, mindenfele erdekes dolog, es nem is voltak tul dragak, de nem vettunk semmit. Az antik dolgok vasarlasaval ugy vagyok, hogy akkor vegyunk majd, ha valami igazan, melyen megragad. (es elerheto az ara…)

Muzeum is van, de nem mentunk be, mert tudom, a dragamat nem erdekelne annyira, hogy fizessen erte, ezert inkabb nem is nyaggattam ezzel. Pedig nagyon szerettem volna. Nem baj, majd egyszer, ha egyedul megyek arra...
Photobucket
Fotozkodtam egy igazi, vilaghiru cowboy-hossel is, Ewerett bacsival, es Wickenburg nevadojat, Henry bacsit is lefotoztam. Persze csak a szobraikat volt szerencsem latni. Igazan szep emlekmuvet emeltek mindkettejuknek.

Aztan lattunk nehany az aranyasashoz szukseges szerszamot is, mert ugyebar arrafele rengeteg aranybanya volt, es arany a vizekben. Valamint az indian kultura gyonyoru, kezzel keszitett targyait.
Photobucket
Nagyon szeretem a mult-beli dolgokat, amilyen ez a gyonyoru varoska is, ezert aztan nagyon jol ereztem magam. Igaz kisse kezdtem besokallni a melegtol a vege fele.

Mivel Wickenburg ennyire erdekes varoska, es regebbi mint Phoenix, sot, Phoenix alapitoja is Wickenburgbol szarmazik (!!!) igy aztan varhato, hogy keszitek egy ismertetot errol a varosrol is, csak ido kerdese…

Aztan a setank befejeztevel bementunk egy elelmiszeruzletbe, ami mar egesz "jelenkori" volt. Erdekes dolgokat fotoztam ott, bar azt itt Phoenixben is megtehetem, csak eddig boltokban itt meg nem fotoztam. Most viszont erdemes, mert ugye kozeledik a halloween...

Egy kicsit meg mindig Wickenburg deleje alatt allok, ezert is tettem fel olyan gyorsan a fotokat, mar tegnap megvoltam vele, hogy megoszthassam veletek is az elmenyt. Nezegessetek a kepeket, eljetek bele magatokat ti is abba a fantasztikus, letunt vilagba.

Apa, anya, tesokaim, mindenki akit szeretek! Remelem egyszer nektek is megmutathatom mindezt, eloben!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése