2010. július 1., csütörtök

Las Vegas

ERKEZES LAS VEGASBA
(Ezzel kezdödött az életünk az Egyesült Államokban!)

FOTOK A KEPGALERIABAN!

2009. Majus 4.-en indultunk Budapestrol.
Az ut eleg faraszto volt, 10 orat repultunk New Yorkig, ott 3 orat vartunk, amig a papirjaimat átnézték(elöször léptem az országba),
majd masfel orat ultunk a gepen mert elottunk felszallt vagy ezer gep, aztan meg 5,5 ora Las Vegasig. Azt sem tudtam hogy uljek a fenekemen ugy, hogy kevesbe zsibbadjon.
Amikor a geprol meglattam Vegast, azt hittem elajulok! Oriasi!! Es hangsulyoznam: ORIASI varos!
Nem is tudom.......az otthoni "oriasi" torpe ez mellett az oriasi mellett. Feny es feny mindenhol!Gyonyoru! A repteren az elso meglepetes az volt, hogy amikor felkerestem a mosdot es vegre kipisiltem magam, a wc magatol lehuzodott. Szoval hamar rajottem: "ez nem Magyarorszag".
AZ egesz varos (mármint a turista részére gondolok, amit állandóan mutogatnak) olyan, mint egy mese. Az epuletek mintha makettek lennenek, szinesek es hatalmasak.
 Az utcakon mindenutt szol a zene, es mindig erezni valamilyen illatot.
Nagyreszt viragok vagy illatositok illatat, ami nagyon hangulatossa teszi az egeszet a fantasztikus szinjatekokkal egyutt, ami meg igy nappal is nagyon szep, foleg az epluleteken belul.
Az emberek mosolygosak es kedvesek, es nagyon kozvetlenek,a fiatalok reszegen,sorrel a kezukben is elnezest kernek ha elem allnak veletlenul, de azert itt is akad olyan elado, aki rank akar sozni valamit,nemelyik nagyon eroszakos is tud lenni, de nem annyira mint Egyiptomban.
Egyes uzletekben az aprot nem az eladok hanem egy kis gep adja vissza, ez eleg mokas. (ez máshol is igy van)
A nem "onalloan lehuzodo" wc-k pedig ugy mukodnek, hogy ha lehuzod, a wc-bol kiszippantodik a viz az "anyaggal" egyutt, aztan tiszta viz toltodik bele.Erdekes. Na jo, nem wc-zek tovább, de számomra érdekes volt.... Es szinte mindenhol szonyeg van a labunk alatt, kiveve az utcakat.
Termeszetesen mindenhol latunk nyerogepeket, nehol olyan sokat, hogy nem is latni a veget, alig lehet a terembol kikeveredni.

A varost kulonbozo orszagok hires epuleteinek  kisebb valtozata disziti, pl tegnap voltunk Velenceben, atmentunk a sohajok hidjan, es a kulonbozo velencei vagy epp mas nemzetiseget kepviselo epuletek belsejeben mu egbolt van felteve, ami nagyon megragadott.Amikor mesz alatta,olyan mintha a felhok mozognanak, mintha igazi lenne az egesz. Fotozkodtam Woophy Goldberggel, de persze sajnos nem az igazival,csak a pontos viaszbol keszult masolataval, ami  meg igy is egy elmeny volt.

Megneztuk a parizsi Eiffel tornyot aztan jott a szabadsagszobor,mogotte az Empire State Building, a ketto kozott a magasban pedig hullamvasutazni lehet,
es persze Cairoban(Gizában) vagyunk amikor a hotelbe visszajovunk. A hotel is egy meseszep epulet. Hotel Luxor a neve.

Atmegyunk a sphinx alatt, bemegyunk a piramisba, ahol a falakat hieroghifak boritjak, az ajtokat es a plafont ankhok es papirusz-valamint lotuszviragok diszitik, es egy kiallitast is megnezhetunk.
A falakon a folyosokon es a szobakban is egyiptomi, oegyiptomi kepek lognak, valamint a fali es allolampak is oegyiptomi stilusuak, de azert persze elektromos arammal megoldva... a tukroket is meg kell emlitsem--gyonyoruek!Arany szinuek, ahogyan a tusolok es csapok is.

A szobaban a plafon szegelye korben lotuszviraggal diszitett, az agy tamlaja pedig szinten oegyiptomi mintas. A falon bekeretezve TutAnkhAmon nyakekenek pontos masolata.
A varos reggel szinte kihalt, de delutan es foleg este,ejszaka tomve van emberrel. Estenkent programok vannak, tegnap este a Mirage hotel elott volt egy latvanyos bemutato, a hotel elotti toban illetve a toban levo sziklan langok tortek fel zenere, gyonyoru volt.(video a videoink között)

Kesobb a Bellaggio hotel elotti toban ugyanez vizzel tortent. (errol is van video)

Ez a 9 oras idoeltolodas elegge megvisel, nem nagyon tudunk aludni, pedig eleg faradtak vagyunk. Tegnap 8 orat setaltunk egyetlen utcaban.....a labunk azota is faj.

MASODIK NAP

Majus 6. Masodik napja vagyunk Las Vegasban, nagyon nagy elmeny itt lenni. Sok szamomra ismeretlen erdekesseget tapasztalok es latok. Lattunk peldaul egy hajlektalant a fuben fekudni, laptopos taskaval.Haat...errefele meg a hajlektalan is netezik???
Olyan erdekes autok vannak errefele, limuzinok fekete, feher, ezust szinu, olyan hosszu mint egy busz. A legtobb auto vagy feltunoen szep sportkocsi, vagy iszonyatosan nagy terepjaro. Ooo es a tuzolto autok sargak, nem pirosak.
Ime egy limuzin, az elejen egy emberrel, hogy lassatok a meretet:

Az etelekrol annyit, hogy tegnap peldaul kinai, amerikai es arab kajat ettem egyszerre, ma kinai, spanyol amerikait. A hotelek ettermeben 15$ / fo körüli árban van egy ebed, svedasztalos, annyit es azt eszel amit es amennyit akarsz, van ott stake, rak, sult banan vagy amit akarsz es a poharadat is ingyen utantoltik ha fogyoban van az italod. Persze ez nem alkoholra vonatkozik am! Ebed utan pedig ehetsz gyumolcssalátát es valogathatsz egy csomo fele finom sütiböl is.
Tegnap es ma is ilyen helyen ebedeltunk.
A nok itt ugy isszak a sort mint en a narancslevet, elkepeszto hogy birjak meginni, meg ugy is, hogy tudom, az itteni sor joval gyengebb mint a magyarorszagon kaphatok.

Tegnap este olyan noi ruhat talaltunk, amit 12 fele keppen lehet felvenni. Amolyan izraeli vagy spanyolos stilusu, nagyon tetszik csak kisse draga, 100 $ koruli az ara.

Meg kell emlitsem meg a tegnap esti kis kiruccanasunkat, a Rainforest Bar nevu etteremben. Hihetetlen milyen vegtelen az emberi fantazia! Az egesz olyan, mintha valahol a Del Amerikai esoerdok melyen ebedelnel. Korulotted fak, amirol indak, majmok es nehol anakondak lognak, pillangok csapkodnak a szarnyukkal es madarak rikacsolnak, mind mind mintha elok lennenek, mozognak, hangoskodnak. A kor alaku barpultnal a barszekek egy-egy allat hatso felei, szoval ha raulsz olyan, mintha a te feneked lenne az a tigris, zebra vagy eppen majom popo. Mokas, nekem tigris fenekem volt. Hehe...

Mellettunk pedig szakad az eso, mashonnan parolog fel a viz, szoval teljesen elethu. Az etterembol kijovet szinte rogton "nekimesz" egy uvegfalnak, ami mogott tigrisek es oroszlanok vannak--na ok valodiak. Es mindez egy hotel belsejeben.
A hotelekrol meg valamit: A mellettunk balra levo Mandalay hotel egy tavolkeleties stilusban felepitett epulet, a mienk ugye oegyiptomi stilusu, a masik szomszedunkban van az Excalibur nevu kozepkort megidezo gyonyoruseg, majd a New York New York nevu, ami elott megtekintheted az Empire State Building kisebb valtozatat a Sabadsag szoborral egyutt ami ugye az oceanban all. Igen igen, minden reszletre figyeltek!
Ez mellett van a Bellagio hotel, amiben gyonyoru novenykert van, nem kulonosebben erdekelnek a novenyek, de ez tenyleg szep! Aztan jon a Ceasars Palace, ami ugye az okori Romat idezi, Ceasar korat. Talan az osszes kozul ez a legszebb --persze csakis a Luxor utan! Itt tobbek kozt Meghallgathatod Ceasar eletenek egy reszletet maganak Ceasarnak a szajabol, aki egy szokokut tetejen ul tronjaban, mellette csaladja, szolgai. Elethu, mozgo szobrok, fantasztikus feny-es hanghatasokkal. Tenyleg egyedulallo musor!
A Ceasars Palace mellett talalhato a Mirage hotel, ennek a kertjeben van estenkent a vulkan show. A hotel elotti to melletti sziklarol--ahonnan egyebkent zudul a viz egesz nap--egyszerre eltunik a viz es tuzcsovak jelennek meg, elotornek es visszabbhuzodnak zenere ugy a sziklarol mint a tobol. A videot érdemes megnézni rola!
Minden itt toltott percben ugy erzem, mintha egy amerikai filmben szerepelnek. Mintha beleptem volna a filmek vilagaba, minden pont olyan, mint a teveben.

3. nap

Jo erzes, hogy reggel amikor felebredek, egybol sut a nap, meg ha reggel 5-kor ebredek is. Es hat az idoeltolodas miatt eleg keveset alszunk. 9 ora kulonbseg eleg sok. Nem gondoltam, hogy ennyire meg fog viselni.
Mar 9 ora korul nem lehet meglenni kalap nelkul, annyira meleg van. Es Arizonaban meg melegebb lesz! Meg kalapban is, ha sokat setalunk, szedulok egy ido utan.
Az elobb voltunk a varosban reggelizni, szendvicseket vettunk. Elkepeszto, hogy itt meg a szendvicsek sem olyanok mint otthon. Otthon beletesznek ket vekony szelet valamit, azt is a szelere huzzak, hogy azt hidd tele van hussal, es elkernek egy csomo penzt, itt viszont olcsobb es kb 15 dkg hus van benne, elore lecsomagolva adjak es kapunk hozza szoszt is.

Talaltam meg valamit, ami szamomra legalabb is erdekes, egesz alma leontve mindenfele dologgal:csokival vagy kulonbozo mazokkal, az egyik piros, a masik csokis-mogyoros, a harmadik feher vanilias, nem is latni, hogy az alma, csak egy szep, szines gombocot latni. Nagyon guszta. Jaaj es kapni zacskos jeget is, nagyon jo! Annyi fele gyogyszer kaphato az uzletekben, sosem lattam meg ennyit. Nalunk a gyogyszertarakban sincs megkozelitoleg sem ennyi. Itt ketfelebol van annyi, mint otthon mindenbol osszesen.

Egy mondat az alkoholrol: Tegnap elott egyetlen koktelt ittam, es orakig szedelegtem, jol becsiptem tole. Na igen, itt nem erdemes inni ebben a melegben.  Itt csak vizben lenni erdemes ...he he he... a hotel medenceje nagyon szep, es hangulatos is. Ulok a medenceben a piramis toveben egyiptomi szobrok kozott, a fejemre pedig folyik a viz egy egyiptomi oszlopsor tetejen levo kosfeju (Hnum) istent abrazolo szobor szajabol. Izgalmas.
A hotel foldszintjen a galeriaban csodaszep motorok vannak kiallitva, annyira jol neznek ki, hogy meg en is megcsodaltam oket, pedig nem erdekelnek a motorok. A varosban pedig mindenfele sziklakertek es szokokutak szobrokkal es novenyekkel. Van egy feher szinu virag, az egesz varos illatozik tole, fantasztikus.

Ha tavolabbra tekintek, latni a sivatag sziklait is, csak akkor jut az eszembe, hogy tulajdonkepp egy sivatag kozepen vagyok. Mire kepes az ember!
Sok rendort latni, de nem am akarmilyet! Biciklis rendorok! Nagyon vagany! Mint a filmekben. Es tenyleg olyan minden, mint a tv-ben. Legalabb is amit eddig lattam.

Es egy esti show a Treasure Island hotel elott:

Ooo es meg valami amit nagyon ertekelek! A ruhak is teljesen masok mint otthon. Olyan szinu es fazonu ruhat vehetsz amilyet csak akarsz! A szivarvany osszes szineben, a vilagon mindenfele fazonban.

Bar kizarolag magadnak vagy a parodnak kell oltozz, nem ugy mint otthon. Otthon lenezik rolad a rongyot ha nem fekete vagy feher, mindenki az arcodba les, minden porcikadat vegigmerik es kritizaljak. Itt senkit sem erdekel hogy miben vagy vagy hogy milyen a hajad. Ha elmennek melletted mosolyognak kedvesen, az emberek nyugodtak, kiegyensulyozottak es kedvesek. Es ez a kedvesseg nem eroltetett. A sajat hangulata is megvaltozik az embernek, ha ilyen emberek kozt van.
A feketek itt rengetegen vannak es nagyon erdekesek.  De oket nem hiszem, hogy be kell mutassam, ok is olyanok, mint a filmeken. Mindenfele fura haj, es szines ruhak. Sok a kover no, de erdekes modon ---a magyar ducikkal ellentetben---nekik van onkritikajuk, nem vesznek fel olyan ruhat, amibol kifolyik a hajuk, hanem izlesesen probaljak elrejteni. Egy igencsak tulsulyos non is megjegyezheto, hogy csinos, mert jol valasztja meg a ruhat. Persze bizonyara itt is van kivetel. Na es a nyaklancok! Vastag ekszereket hordanak, kisebb-nagyobb keresztekkel.

Na es meg egy tipikus LAS VEGAS dolog: Barmelyik hotelben osszeadnak egy perc alatt ha epp hazasodni van kedved. Minden hotelnek kulon teploma van, persze ez is bent az epuletben. A hazassagok jogerosek, mint barmilyen otthoni hazassagkoto teremben, ugyhogy ha reszegen ilyesmire vetemedsz, szamolhatsz a kovetkezmenyekkel......

4.-5. NAP
Itt minden hotelben van biblia a szobakban.Nemelyik tok szep.
A mi Luxorunkban arany szinu peldaul.

Tegnap taxival mentunk a vegasi repterre, onnan ugyanis minden autokolcsonzo ceghez
ingyen buszok viszik a vendegeket.Osztonosen mindenben Magyarorszaghoz hasonlitom az itteni dolgokat,
eszrevettem hat, hogy itt a sofor nem kelletlenul varja hogy az utas felszerencsetlenkedje a buszra a csomagjait,
hanem leszall a buszrol es o maga visz fel a taskakat, majd kedvesen koszonti az utasokat,elmondja hova
megyunk, aztan elindulunk es ut kozben is vegig mondogatja, melyik megallo hany percre van meg.
Az ut vegeg pedig mindenkinek a kezebe adja a csomagjat es elkoszon. Agria Volanosok tanuljatok..hehe..
Bar gondolom a vegasi soforok nem gondolkodnak hogyan fizetik ki holnap a gyerek menzajat a suliban...

Nehany szot irok a kozlekedesrol is: Otthon azt hiszem mindenki ismeri a helyzetet,
amikor nyaktoro modon kell a lampakat figyelni, mikor valt zoldre, mert szinte feletted vannak.
Itt kb 10-15m-rel elotted vannak, kenyelmesen lathatoak. Elindulaskor az auto sipol mindaddig, amig be nem
kapcsolod a biztonsagi ovet.El tudsz indulni, de azt hiszem en kb 3 perc sipolas utan a hajamat tepnem,
olyan idegesito. A sofor ugye itt sem ihat, de itt sokkal szigorubban buntetik az ittas vezetest, igy az
itteniek nem is kisertik az ordogot.(legalabb is kevesbe mint otthon) Sot, itt az anyosulesen ulo sem ihat,
azt is buntetik. Annyira szervezettnek es logikusnak tunik az egesz orszag, minden aprosagra odafigyelnek,
amivel az emberek eletet megkonnyithetik. Az emberek nem idegbetegek, nem kapkodnak,